Moderátoři: Šenfi, acme2000, smith

majkl

Uživatel
#111 - 27. 4. 2010, 16:43
Ještě k pětistovce! Dotázal jsem se známého v bance, jak je to s tou začarovanou pětistovkou. Předem ale podotýkám, že jsem u série D52 - náhradní dal otazník. Teď jsem si potvrdil, že je to trochu jinak. Banka distribuuje do oběhu nové bankovky podle určitého neveřejného klíče. Týká se to jak sérií, určitých číselných řad tak ale i území. Je prý běžné, že určité série se dají do oběhu jen v Praze, jiné v Čechách a jiné na Moravě a vše se přísně eviduje. Tak došlo k tomu, že jsem ve středních Čechách dostával do ruky jen série D01-D28, jiné jen velmi vzácně. Například v jiné části republiky může být situace úplně jiná. Další dílek do skládanky je ten, že přestože se do oběhu pouští nová pětistovka vzoru 2009 (série E), tak souběžně ČNB začala dávat loni na podzim do oběhu i starší zásoby série E29 a vyšší. Zatím jsou to však jen bankovky s nízkým číslováním, tak uvidíme časem, co vše půjde do oběhu. Chce to sledovat. ...

Bohous_K napsal/a:

Tak došlo k tomu, že jsem ve středních Čechách dostával do ruky jen série D01-D28, jiné jen velmi vzácně. Například v jiné části republiky může být situace úplně jiná.

Poznámka: skutečně jenom "může", pobočka o které jsem se zmiňoval, je v Brně.

Tady je asi překlep: nemá být "série D29 a vyšší"?

Když se tedy vrátíme úplně na začátek tohoto vlákna: Dá se z nějakého zdroje zjistit, kolik bankovek bylo vyrobeno (tj. ne jenom dáno do oběhu)? Tak by se určilo, jestli série D hnije z velké části v trezorech, nebo jestli se s její výrobou přestalo, když se rozhodlo o výrobě nejnovějšího vzoru. Také by bylo zajímavé vědět, jak je to s jinými nominály - zejména u prvních dvou vzorů, resp. sérií.

Je 200Kč, série B tentýž případ jako pětistovka nebo je náhradní série už potvrzená?

Bohous_K

Uživatel
#112 - 27. 4. 2010, 17:26

Správně, byl to překlep: E29 má být správně D29.

Série D se už se určitě netiskne, když se tiskne série E s novými ochrannými prvky. Ovšem kolik zbylých sérií "D" leží v bance v trezoru se můžeme jenom dohadovat. Viz vydání z roku 1953. Byla kdysi velká sháňka po ruských číslovačích. Pak banka šáhla do zásob (a že jich má zřejmě požehnaně) a zaplavila s nimi trh.

U 200Kč série B se dá předpokládat, že ta náhradní bude potvrzená. Poslední z této série byly dány do oběhu už před více než 10 lety.

Jinak z praxe je zřejmé, že od všech emisí a hodnot si banka určité množství bankovek drží v zásobě i po skončení platnosti. Viz prodej emisí 1953-1993.

Dracek

Uživatel
#113 - 27. 4. 2010, 17:49

Neb je zdravé pochybovat, tak dokud tu 200Kč B67 - náhradní neuvidím, neuvěřím ačkoliv to nevylučuji...
kdo jí máte, doložte prosím...

http://digi.ceskearchivy.cz/

Od té doby co jsem přestal být namyšlený, tak jsem už bez chyby... ;)

majkl

Uživatel
#114 - 27. 4. 2010, 21:08
Správně, byl to překlep: E29 má být správně D29. Série D se už se určitě netiskne, když se tiskne série E s novými ochrannými prvky. Ovšem kolik zbylých sérií "D" leží v bance v trezoru se můžeme jenom dohadovat. Viz vydání z roku 1953. Byla kdysi velká sháňka po ruských číslovačích. Pak banka šáhla do zásob (a že jich má zřejmě požehnaně) a zaplavila s nimi trh. U 200Kč série B se dá předpokládat, že ta náhradní bude potvrzená. Poslední z této série byly dány do oběhu už před více než 10 lety. ...

Nejitřil bych staré rány. Když si vzpomenu, kolik stály hlavně ruské 25Kč 1953 (i ty pozdější 25 Kč z let 1958 a 1961), chce se mi brečet... 😞 😞 😞

majkl

Uživatel
#115 - 27. 4. 2010, 21:15
Správně, byl to překlep: E29 má být správně D29. Série D se už se určitě netiskne, když se tiskne série E s novými ochrannými prvky. Ovšem kolik zbylých sérií "D" leží v bance v trezoru se můžeme jenom dohadovat. Viz vydání z roku 1953. Byla kdysi velká sháňka po ruských číslovačích. Pak banka šáhla do zásob (a že jich má zřejmě požehnaně) a zaplavila s nimi trh. U 200Kč série B se dá předpokládat, že ta náhradní bude potvrzená. Poslední z této série byly dány do oběhu už před více než 10 lety. ...

No právě - otázka je kolik a čeho. Byl by dobrý vtip, kdyby to byla všechna do oběhu nevypuštěná Zetka a třeba 500/1995, série B55-B60 (podle vašeho prvního příspěvku v tomto vlákně asi taky nevpuštěná do oběhu - navíc 20 cedulí, 3 archy = 60 sérií) nebo další podobné, kde je počet sérií nižší 😁

Misak33

Moderátor
#116 - 27. 4. 2010, 23:19

Zdravim, chtel bych se zeptat, jestli se daji v obehu najit nejake bankovky ktere jsou cennejsi nez je jejich nominal a to z jakehokoliv duvodu. Jako treba u minci urcite mince vydane jen v mensich objemech nebo jen v sadach. Dekuji

Přebytky antických mincí http://imince.net/?cat=2
Katalog účelových známek http://imince.net/katalog-ucelovych-znamek/

Misak33

Moderátor
#117 - 27. 4. 2010, 23:29

Omlouvam se mozna za hloupy dotaz.

Přebytky antických mincí http://imince.net/?cat=2
Katalog účelových známek http://imince.net/katalog-ucelovych-znamek/

Bohous_K

Uživatel
#118 - 28. 4. 2010, 13:06

To Dracek: Tak tomu věřte, měl jsem ji v ruce 17.6.1999 a byla v zachovalosti 2.

Obrázky:

Obrázek vložený uživatelem

Bohous_K

Uživatel
#119 - 28. 4. 2010, 13:12

To Misak33: Každá bankovka je unikát a jedinečná díky sérii a číslu. A když si přečtete pozorně celou debatu na tomto vláknu, tak zjistíte, že se tu právě snažíme zjistit, která bankovka bude jednou sběratelsky hledaná a tudíž i její cena bude zajímavá.

Misak33

Moderátor
#120 - 1. 5. 2010, 16:28

To vim, ze se to zde snazite zjistit. Jen sem si myslel ze se takova vzacnejsi bankovka da poznat lehceji. A z teto diskuze jsem to bohuzel moc nepochopil. Na aukru se napr. prodava 200kc serie B02 (Omlouvam se pokud prodejce je zdejsi expert pres bankovky a ze rozebiram jeho prodej) a me by zajimalo proc prave tato bankovka se prodava tak draze. Kdyz na zacatku tohoto vlakna je u 200kc uvedeno ,,B01-B48 + B67 - náhradní,,. To znamena ze cela serie B je vzacna u 200kc? Znovu se omlouvam za hloupy dotaz, ale jsem spise pres mince. Kazdopadne me to velmi zajima. Dekuji.

Přebytky antických mincí http://imince.net/?cat=2
Katalog účelových známek http://imince.net/katalog-ucelovych-znamek/

Pro vkládání příspěvků se musíte přihlásit.

LB - listy - balení 10 kusů - 324 854

LB - listy - balení 10 kusů - 324 854

Cena: 596,- Kč

Přejít na eshop
A. S. Puškin - čistá - č. 516

A. S. Puškin - čistá - č. 516

Cena: 2,- Kč

Přejít na eshop
NSR - aršík - čistý - block 9

NSR - aršík - čistý - block 9

Cena: 32,- Kč

Přejít na eshop
LINDNER - 702 - pergamenové sáčky

LINDNER - 702 - pergamenové sáčky

Cena: 500,- Kč

Přejít na eshop
Rakousko - čistá - č. 1594

Rakousko - čistá - č. 1594

Cena: 9,- Kč

Přejít na eshop
Den čs. poštovní známky 1968 - čistá - č. 1740

Den čs. poštovní známky 1968 - čistá - č. 1740

Cena: 4,- Kč

Přejít na eshop
Rakousko - čistá - č. 878-884

Rakousko - čistá - č. 878-884

Cena: 350,- Kč

Přejít na eshop
Album na hokejové kartičky, tvrdé desky - vč. listů

Album na hokejové kartičky, tvrdé desky - vč. listů

Cena: 359,- Kč

Přejít na eshop
Hokejové karty Pro Set 1992-93 - Uwe Krupp - 109

Hokejové karty Pro Set 1992-93 - Uwe Krupp - 109

Cena: 7,- Kč

Přejít na eshop
Chovatelství - papoušci - razítkovaná - č. 409-412

Chovatelství - papoušci - razítkovaná - č. 409-412

Cena: 75,- Kč

Přejít na eshop