Moderátoři: Tomako, smith

malymrk

Uživatel
#1 - 8. 7. 2008, 00:55

Zdravím všechny sběratele bankovek. Jsem sběratel úplný začátečník a prosím o radu v několika věcech. Všude čtu o tom že nej bankovky do sbírky jsou UNC. Několik takových mám (ne moc cenných) a daleko více se mi líbí bankovky v kvalitě 1 nebo 2. Přecejenom se mi zdají tako "věrohodnější", ne jako by právě vyšly z kopírky. Myslíte že má cenu sbírat bankovky prošlé oběhem a investovat do nich? Dále bych se chtěl zeptat co znamená výraz " falzum Maczaros". Několikrát jsem se s tím setkal a nevím co to znamená. A poslední věc, četl jsem něco o časopise nebo magazínu Notafilie, zajímalo by mně kde a jek se k němu dá dostat.
Díky moc za odpovědi, pomůžou mi do začátku.

Tomako

Moderátor
#2 - 8. 7. 2008, 01:18

Bankovky prosle obehem sice jsou verohodnejsi,ale ze bych investoval do takove sbirky to asi ne.Ne ze bych tedy doma zadne takove nemel,ale ty jsem dostal vetsinou zdarma od znamych.Samozrejme u starych bankovek neni casto jina moznost ale soucasne bankovky bych bral v UNC.
Ohledne Meszarose(a jeho party) to byl padelatel bankovek.

Šenfi

Moderátor
#3 - 8. 7. 2008, 02:02

Ve sběratelství se meze nekladou, takže si sbírej jakou kvalitu chceš, je ale nutné si uvědomit, že pokud budeš chtít časem něco vyměnit, tak se ti může stát a nejspíš i stane, že o tyto bankovky nebude zájem a při prodeji za ně dostaneš mnohem nižší cenu. Takže bych ti radil sbírat přeci jen radši "N"......jen tak mimo mísu, dle mého názoru je krásná "N"-ková bankovka mnohem hezčí, než překládaná a ušmudlaná 2. Jinak, pokud to sbíráš spíš kvůli ceně, tak se u novějších radši zaměř na perforovaný "N"
Co se týká Maczarosze, tak to byl maďarský padělatel prvních čs. státovek (mám rozpracovanej článek na toto téma, kterej by měl být někdy v budoucnu na notafilii.net) , tady jsi se s tím určitě setkal u 500 Kč/1919......i přesto, že jde o falzifikát, tak přesto má poměrně vysokou cenu, která je samozřejmě řádově nižší, než originál.