Moderátoři: smith, Misak33, tenzor

Archypov

Moderátor
#281 - 21. 6. 2010, 16:20

Potreboval by som poradiť ohľadom tejto mince. Fotka je mizerná, majiteľ mi ju poslal v miniatúrnej veľkosti a tak som robil čo sa dalo aby bolo aspoň niečo vidieť. Skúsim zohnať lepšie foto, ale vedeli by ste niekto niečo k tomu povedať? O pravosti sa samozrejme z tejto fotky diskutovať nedá... 😉



Obrázek vložený uživatelem


Archypov

Moderátor
#282 - 21. 6. 2010, 16:27

A mám tu ešte jednu mincu, tu by som zas potreboval potvrdiť pravosť. Vedel by mi niekto potvrdiť alebo vyvrátiť či je táto minca pravá len na základe fotografie a základnej metrológie?
Priemer: 22 mm; váha: 15,686 g.



Obrázek vložený uživatelem


vassilij

Uživatel
#283 - 21. 6. 2010, 16:38

Co se pravosti týče sice nejsem odborník na antiku, ale myslím, že je to falzum.

LukeH2O

Uživatel
#284 - 21. 6. 2010, 16:48

To Archypov: Prošel jsem pár webů a všude se tetradachmy pohybovali váhou okolem 16,5 - 17 a průměrem okolo 24 mm

Když nejde o život, tak jde o h..no
http://cnspg.cz

tenzor

Moderátor
#285 - 21. 6. 2010, 20:19

Archypov: tohle je tak často padělaná mince, že snad ani nemůže být pravá.🙂 Abych řekl pravdu, moc se mi nezdá hned z několika důvodů, ale jistý si nejsem.

LukeH20: rozptyl je daleko větší a to i když nepočítám "exotiku" jako Baktrii, kde měly tetradrachmy pod 10 gramů... zkrátka průměr 22 mm a váha 15.686 gramu jsou uvěřitelné.

Dracek

Uživatel
#286 - 21. 6. 2010, 20:37
Potreboval by som poradiť ohľadom tejto mince. Fotka je mizerná, majiteľ mi ju poslal v miniatúrnej veľkosti a tak som robil čo sa dalo aby bolo aspoň niečo vidieť. Skúsim zohnať lepšie foto, ale vedeli by ste niekto niečo k tomu povedať? O pravosti sa samozrejme z tejto fotky diskutovať nedá... 😉 [ ...

Keltové z oblasti dnešní Francie a okolí, ale viděl jsem je i nalezené výjmečně pár let zpátky na Stradonicích...(Liter. De la Tour)

http://digi.ceskearchivy.cz/